Jury

Møt våre jurymedlemmer

Tom Astin
Global AEG Brand Strategy Director
FUNKSJONALITET
Tom jobber for øyeblikket som AEGs globale merkevarestrategidirektør, og han har over 20 års erfaring innen markedsføring, kommunikasjon og offentlige relasjoner, inkludert 15 år hos Electrolux og 7 år hos det britiske turistkontoret. Tom har bred erfaring med samarbeidsprosjekter og partnerskap, inkludert ledelse av intellektuelle lederprogrammer innen design og innovasjon. Hans arbeid med New Balance og Electrolux har inkludert designkonkurranser for studenter og det kommersielle kjøkkenmarkedet. Hos Electrolux-konsernet har han hatt en nøkkelrolle i gjennomføringen av en mediekampanje i partnerskap med filmfestivalen i Cannes. Med sin store oppmerksomhet for detaljer og lidenskap for kreativitet har Tom fullført en diplomutdannelse i markedsføring fra Chartered Institute of Marketing.
Annika Kühner
Sustainability specialist CA North
BÆREKRAFT
Annika er ekspert innenfor bærekraft i det nordiske teamet. Med en omfattende bakgrunn fra Electrolux har hun bidratt til områder som markedsføring, produktutvikling og produktledelse. Blant hennes mange roller har hun jobbet som produktsjef for alle Electrolux produktkategorier på tvers av Norden.

Annika er lidenskapelig opptatt av å sikre at Electrolux-produkter etterlater et minimalt miljøavtrykk, samtidig som hun gir forbrukerne mulighet til å ta smarte, bærekraftige valg. Jeg er stolt av å være en del av Electrolux, et selskap med en lang tradisjon for å prioritere bærekraft i produktutviklingen," sier hun."
Palle Laursen
Product Line Taste Director CA North
INNOVASJON
Palle er for tiden Product Line Director for kjøkkenapparater i det nordiske teamet. Han har lang erfaring fra Electrolux i ulike roller, blant annet innen markedsføring, Business Intelligence og Product Line Management.

Til tross for de ulike rollene har han alltid hatt en lidenskap for produkter. I mange år var fokuset hans først og fremst på vaskemaskiner, men de siste årene har lidenskapen hans flyttet seg mot de utrolige resultatene som kan oppnås med kjøkkenapparatene våre. Innovasjon og funksjonalitet er de viktigste drivkreftene bak hans entusiasme for hvitevarer. Hans hovedfokus er på hvordan vi kan skape innovative produkter som forbedrer forbrukernes hverdag. Han utdyper: «Jeg liker å se hvordan forbrukerstudier og innsikt brukes i utviklingen av produktene våre - for å møte behovene på den perfekte måten.»
Sara Hallin Sandström
Design Director Brand Expression and CMF Care
DESIGN
Sara er Design Director hos Electrolux Design, ansvarlig for merkevareuttrykk. Hun er en erfaren kreativ leder med en karriere som strekker seg over to tiår, inkludert mer enn ti år hos Sony Design. Fra hennes tidlige dager som industridesigner til spesialist i CMF (farge, materiale, finish), har Sara vært dedikert til å forvandle hverdagsprodukter til vakre deler av hverdagen.

Som designer har Sara alltid vært drevet av et oppdrag: å gjenskape hvordan vi lever og samhandler med objektene rundt oss. Hun mener at design ikke bare skal tjene en hensikt, men også berike den menneskelige opplevelsen, sømløst integrert i livets rytme. Hun ser på design som et kraftig verktøy for å knytte mennesker til ny teknologi og forme fremtiden på en meningsfull og menneskelig måte.
Følg oss!